Formulari de cerca

OMIC

Què és l'OMIC? 
L'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC), és un servei totalment gratuït, prestat per la Mancomunitat l´Horta Nord, en els municipis que la integren entre ells Rafelbunyol, amb la finalitat d'assessorar-los en les seues decisions de consum, informar-los dels seus drets i defensar-los, quan aquests hagen sigut vulnerats.

Horari d'atenció al públic:
Dimecres: d'11:20 a 14:20 hores.

Lloc:
Ajuntament, situat en Plaça de la Puríssima, nº 1.
Haurà de sol·licitar cita prèvia, acudint a l'Ajuntament.

Com contactar:
En l'horari i lloc d'atenció al públic anteriorment descrit o via e-mail: omic@mhnord.es

Com realitzar reclamacions, queixes i denúncies?
Aconsellem que, per a la interposició d'una reclamació acudisca a l'OMIC del seu municipi, ja que d'aquesta manera rebrà un assessorament jurídic personalitzat evitant per tant, que la reclamació no incloga tots els termes necessaris per a l'adequat exercici dels seus drets, així com que haja d'acudir novament a l'OMIC per a l'esmena d'errors.

No obstant açò podrà presentar la seua reclamació:
          •Personar-se amb cita prèvia, en l'OMIC.
          •Per correu postal per registre d'entrada de la Mancomunitat o en el seu Ajuntament.

No oblide adjuntar fotocòpies de la documentació que posseïsca i que justifica els seus drets, tals com a factures, contractes, document de garantia …

Un servei mancomunal: 
L'Oficina d'Informació al Consumidor (OMIC) de la Mancomunitat l'Horta Nord porta prestant els seus serveis als ciutadans dels municipis que integren la Mancomunitat l'Horta Nord des de l'any 1997.

És un servei totalment gratuït i la seua funció és informar als consumidors i usuaris dels seus drets i obligacions i, en el suposat hagen sigut vulnerats, ajudar-los en l'exercici dels seus drets com a consumidors.

L'OMIC de la Mancomunitat l'Horta Nord presta els seus serveis en els municipis següents: Albalat dels Sorells, Albuixec, Emperador, El Puig, La Pobla de Farnals, Massalfassar, Massamagrell, Museros, Puçol i Rafelbunyol.

Funcions de l'OMIC:

  1. Assessorament jurídic especialitzat en matèria de consum.
  2. Recepció i gestió de reclamacions queixes i denúncies suscitades pels consumidors.
  3. Facilitar informació d'adreces d'altres organismes o entitats d'interès per al consumidor.
  4. Mediació entre consumidor i comerciant per a la resolució de conflictes.
  5. Col·laboració en actuacions d'inspecció.
  6. Elaboració de fullets, cartells, i la participació en mitjans de divulgació locals i comarcals, com a televisions, periòdics, butlletins municipals... sobre temes de consum.
  7. Elaboració i realització de xarrades, tallers, jornades... tant formatives com a informatives, sobre temes d'interès per als consumidors i usuaris de totes les edats: xiquets, mestresses de casa, tercera edat...
  8. Col·laboració i foment de l'associacionisme de consumidors i usuaris.
  9. Distribució a comerciants de Fulles de Reclamacions.
  10. Realitzar activitats de col·laboració amb el sistema educatiu, en matèria de consum.

Árees